Ograniczenie ruchu i wysiłku fizycznego

197

Wieloletnie badania potwierdziły, że ograniczenie ruchu i wysiłku fizycznego bezpośrednio wpływa na występowanie otyłości. Przybieranie na wadze u osób bez zaburzeń metabolicznych spowodowanych chorobą, wywołane jest w większości przypadków zwiększoną podażą kaloryczną. Gdy organizm ma stale dostarczaną zbyt dużą ilość energii i nie zostaje ona jednocześnie odpowiednio spożytkowana, odkładana jest pod postacią tkanki tłuszczowej. Aktywność fizyczna zwiększa wydatek energetyczny organizmu, co za tym idzie nie powoduje zwiększenia masy ciała, a nawet przy odpowiednim bilansie kalorycznym pozwala ją zmniejszyć.

Aby zapobiegać powstawaniu nadwagi i otyłości, zaleca się poza trzymaniem prawidłowego bilansu kalorycznego, niezbędne jest zwiększenie aktywności w ramach codziennych zajęć. Zaleca się również wykonywanie ćwiczeń o średniej intensywności, najlepiej codziennie. Nie można zapominać o tym, aby ilość dostarczonych kalorii do organizmu nie przekraczała zalecanej normy.

Osoby, które uprawiały przez dłuższy czas sport muszą szczególnie uważać gdy ich aktywność jest znacznie ograniczona. Organizm sportowca przyzwyczajony jest do dużego wydatku energii na co dzień. Gdy aktywność fizyczna zostaje znacznie ograniczona, konieczne jest zmniejszenie podaży kalorii oraz zmiana przyzwyczajeń dietetycznych. Bez tych zmian nadmiar dostarczonej energii do organizmu zostanie zmagazynowany pod postacią tkanki tłuszczowej.

Aby zapobiegać powstawaniu otyłości i nadwagi, konieczna jest kontrola ilości dostarczanych kalorii wraz z posiłkami oraz zwiększenie codziennej aktywności fizycznej, również pod postacią ćwiczeń. Stosowanie się do tych zaleceń pozwoli na nieprzekraczanie bilansu kalorycznego oraz w konsekwencji zniweluje ryzyko przybrania na wadze.

Admin

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ