Profilaktyka otyłości

193

Przez otyłość należy rozumieć stan, w którym nadmierna ilość zgromadzonej w organizmie tkanki tłuszczowej wpływa niekorzystnie na stan zdrowia. Przyjmuje się, że otyłość rozpoczyna się gdy indeks BMI naszego ciała przekracza 30 (kg/m2).
Główną przyczyną otyłości w dzisiejszych czasach jest siedzący tryb życia oraz spożywanie zbyt kalorycznych posiłków. Zbyt duża ilość energii dostarczonej do organizmu, magazynowana jest pod postacią tkanki tłuszczowej. Aby odpowiednio ją spożytkować, należy wprowadzić do swojej codziennej aktywności odpowiednią ilość ruchu. Konieczne jest wykonywanie lekkich ćwiczeń 5 razy w tygodniu po 30 minut lub 3 razy w tygodniu ćwiczeń intensywnych (minimum 20 minut).
Należy również dbać o swoją dietę. Ważne jest aby podaż energii (ilość dostarczanych kalorii) nie była większa od ilości spalanej w ciągu dnia. Należy również dbać nie tylko o kaloryczność posiłków, ale również ich jakość. Unikać należy żywności wysoko przetworzonej, cukrów prostych oraz niskiej jakości tłuszczów. Wyeliminować się powinno również fastfoody. Ważne jest również, aby pić jak najmniej słodzonych napojów, gdyż są one bardzo kaloryczne.
W przypadku, gdy mamy problemy z pracą gruczołów dokrewnych, konieczne jest pozostawanie pod opieką lekarza oraz wykonywanie systematycznych badań. Lekarz pomoże ustalić zapotrzebowanie kaloryczne oraz udzieli wskazówek odnośnie odżywiania. Należy również pamiętać, że już lekka nadwaga powinna być dla nas ostrzeżeniem i motywacją do zwiększenia aktywności oraz wprowadzenia modyfikacji w diecie.

Admin

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ