Otyłość problem współczesności

177

Otyłość dotyka obecnie coraz większą liczbę społeczeństwa. Coraz częściej dostrzega się ludzi młodych, którzy już mają problem z otyłością. Brak systematycznego ruchu i niewłaściwe odżywianie  powoduje, iż coraz większa populacja młodzieży jest za gruba. Czy można sobie poradzić z ta nową plagą? Jaką dietę stosować i co robić, aby zachować szczupłą sylwetkę i zdrowy organizm.

Jakie są przyczyny otyłości?  Widok ludzi otyłych w naszym społeczeństwie staje się coraz powszechniejszy. Różne są tego przyczyny. Może okazać się, że osoba otyła wcześniej zachorowała i terapia lecznicza doprowadziła ja do przybraniu na wadze. Często w różnego rodzaju terapii lekarze przepisują pacjentowi sterydy, które w krótkim czasie powodują przybieranie na wadze. Także wiele chorób tarczycy przyczynia się do nieoczekiwanego wzrostu masy ciała. Kolejną przyczyną nadwagi jest nieodpowiednia dieta, a więc złe odżywianie się. Spożywanie zbyt dużej ilości słodyczy, węglowodanów, czerwonego mięsa, niezdrowych tłuszczów, napojów słodzonych, wyrobów wysokoprzetworzonych, przyczynia się do odkładania nie strawionego i niespalonego pokarmu w organizmie człowieka. Także unikanie systematycznego ruchu, który najlepiej spala spożytą energię, źle wpływa na nasz organizm.

Co robić, aby uniknąć otyłości? Najlepiej zareagować jak najwcześniej. Dlatego już długotrwała nadwaga powinna skłonić nas do radykalnych kroków. Przede wszystkim musimy przeanalizować co każdego dnia robimy i co jemy? Jeżeli dojdziemy do wniosku, że odżywiamy się nieodpowiednio, to radykalnie zmieniamy swój styl życia. Należy kupować zdrową, świeżą żywność, najlepiej polską i lokalną. Ważnym elementem, będzie ułożenie tygodniowego menu i robienie pod tym kontem naszych zakupów. W naszej tygodniowej diecie powinny znaleźć się przede wszystkim świeże warzywa i owoce, kasze, ciemny chleb, białe mięso drobiowe, ryby i owoce morza, olej rzepakowy i oliwa z oliwek. Należy unikać czerwonego mięsa, makaronów masła, smalcu, boczku, tłustych serów i solonych przekąsek. Pamiętajmy, że nadmiar soli jest tak samo niezdrowy jak nadmiar cukru. A z napoi powinniśmy spożywać  wody mineralne niegazowane i liczne napary z ziół. Należy się wystrzegać  wszelkich słodzonych napojów gazowanych łącznie z wodą gazowaną.  Pokarmy byłoby najlepiej przyrządzać samemu, jak najmniej stołując się w przygodnych barach czy restauracjach. Sami w domu wiemy jakich tłuszczów i ile użyliśmy np. do smażenia, jak przyrządziliśmy mięso – czy nie było kilkakrotnie podgrzewane i nieświeże. Jeżeli do powyższych zaleceń dietetycznych będziemy się ściśle stosować i dodamy do tego codzienny niewielki wysiłek fizyczny; to na pewno nie przytyjemy, a nasza sylwetka będzie dobrze wyglądać.

Admin

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ