Nieodpowiednia dieta i nieregularne posiłki a otyłość

347

Zarówno przy leczeniu otyłości ja i w jej profilaktyce, niezwykle istotne jest aby nasza dieta była prawidłowa. Pod tym pojęciem należy rozumieć przede wszystkim zachowanie odpowiedniego bilansu kalorycznego oraz dbanie o jakość posiłków. Gdy codzienny bilans kaloryczny jest dodatni, a dostarczona energia nie zostanie spożytkowana w trakcie wysiłku fizycznego, organizm zaczyna magazynować nadmiar energii pod postacią tkanki tłuszczowej.

Niestety nie tylko ilość jedzenia wpływa na przybieranie na wadze, ważna jest również jego jakość. Należy unikać nadmiaru pokarmów składających się głównie z cukrów prostych, gdyż ich nadmiar przekształcany jest przez organizm w kwasy tłuszczowe. Wybierać należy produkty składające się głównie z węglowodanów złożonych, czyli produkty pełnoziarniste, warzywa bogate w skrobię i warzywa strączkowe.

Istotne w diecie jest również nieprzekraczanie codziennej dawki tłuszczów. Tłuszcz jest najbardziej kalorycznym składnikiem diety i ważne jest aby kontrolować jego ilość w posiłkach. Nie należy go wykluczać, gdyż w nim rozpuszcza się część niezbędnych dla zdrowia witamin. Unikać należy produktów wysokoprzetworzonych, gdyż tłuszcz w nich zawarty jest niezdrowy. Najlepiej wprowadzić do swojej diety tłuste ryby morskie oraz oleje nierafinowane, gdyż to one właśnie zawierają zdrowy rodzaj tłuszczu.

Nawet najlepiej skomponowane posiłki mogą wpływać na przybieganie na wadze, jeżeli będą spożywane nieregularnie. Organizm przy dużych przerwach w dostarczaniu energii, zaczyna magazynować ją na „cięższe czasy”. Niestety odbywa się to poprzez wzmożoną produkcję tkanki tłuszczowej. Ważne jest więc aby jeść stosunkowo małe posiłki, ale o stałych porach i nie dopuszczać do uczucia głodu. Stosowanie się do tych wszystkich zasad pozwoli skutecznie zniwelować ryzyko powstania otyłości.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ