Kroki do otyłości

647
otyłość

Otyłość to obecnie jedna z chorób cywilizacyjnych. Liczba osób z problemem wagi wzrasta w zastraszającym tempie. Przedstawiamy kroki do otyłości, które szybko mogą doprowadzić nas do poważnych powikłań zdrowotnych.

Otyłość – społeczna plaga

Nadmierna ilość tkanki tłuszczowej w organizmie to otyłość. Jest ona nierozerwalnie związana z nawagą, czyli większą niż wskazują normy masą ciała. Otyli są dorośli i dzieci. Coraz więcej uczniów dotyka ten problem. W dużej mierze winni są rodzice, którzy nie dbają o zdrową dietę i aktywność fizyczną. Bez tego nie jesteśmy w stanie utrzymać formy i prawidłowej masy ciała. Otyłość niestety niesie ze sobą poważne skutki. Choroby krążenia, cukrzyca, nowotwory a nawet niepełnosprawność – to wizja osób zmagających się z otyłością. Udowodniono także, że osoby z takimi problemami żyją krócej. Jeśli chcemy żyć zdrowo i długo, musimy wystrzegać się tego, co może doprowadzić nas do tragicznego wręcz stanu.

Cukier

Cukier jak mawiają to biała śmierć. Dużo w tym racji, ponieważ jedzenie słodyczy nie sprzyja naszemu zdrowiu i sylwetce. Cukry proste a właściwie fruktoza, która jest ich częścią to jedna z głównych przyczyn otyłości oraz innych poważnych chorób takich jak cukrzyca typy 2. lub miażdżyca. Doskonałym źródłem cukrów prostych są słodzone i gazowane napoje, energetyki, izotoniki oraz wszelkiego rodzaju słodycze. Ciastka, batoniki i cukierki to niezdrowe przekąski, których lepiej unikać. Co ciekawe, fruktozę znajdziemy także w produktach, które z pozoru można uznać za zdrowe i wartościowe. Na czarnej liście możemy umieścić płatki śniadaniowe czy jogurty z różnymi dodatkami. Tylko jogurt naturalny lub kefir nie będzie zawierał szkodliwych cukrów. Przyczynę otyłości skrywają także liczne przetwory owocowe. Te dostępne w sklepach są wysoko słodzone. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie przygotowanie domowych przetworów, najlepiej bez cukru.

Fast-foody

Jedzenie typu fast-food znają i co gorsze uwielbiają miliony na całym świecie. Wszystko przez smak tych produktów, który dla wielu jest wręcz idealny. Jak sama nazwa wskazuje, to dania przyrządzane szybko. Tak, aby każdy kto się spieszy, mógł wpaść na hamburgera czy frytki. Dodatkowo zawierają one składniki konserwujące, ulepszacze smaku i inne szkodliwe substancje, którym zawdzięczamy te wspaniałe aromaty i niepowtarzalny smak. Wszystko jest smażone w głębokim tłuszczu, co tylko wzmacnia negatywne działanie na ludzki organizm. I choć wiemy, że to jedzenie ze zdrowiem nie ma kompletnie nic wspólnego, wciąż wracamy do znanych sieciówek z fast-foodami. Niezdrowe i tłuste jedzenie to istna plaga w otyłości. Zamieniając je na owoce, warzywa oraz produkty pełnoziarniste ratujemy życie swoje i naszych dzieci. Czym może konkurować smak coli ze świeżo wyciśniętym, pysznym sokiem lub zapiekane warzywa z ociekającym tłuszczem burgerem?

Brak aktywności fizycznej

fast food

Siedzenie przed telewizorem nie sprawi, że będziemy wyglądać fit, Nawet jeśli na ekranie pojawi się sama Chodakowska. Ruch to krok do zdrowia. Jego brak otwiera nam przepaść. Tylko od nas zależy czy chcemy w nią wpaść, przegrywając z otyłością. Siedzący tryb życia przyczynia się do nadwagi i spadku formy. Wtedy nawet tak prosta czynność jak wejście po schodach będzie dla ans ogromnym wyzwaniem. Dlatego warto ćwiczyć, spacerować i starać się żyć jak najaktywniej. Podziękuje nam za to nasze ciało i umysł.

Otyłość to wielki problem. Powyższe kroki, prowadzące do otyłości powinny być alarmem, ostrzeżeniem, na które musimy zwrócić uwagę. Żyjąc w zdrowiu, z prawidłową wagą i uśmiechem będziemy chcieli chłonąć każdą z chwil. Bycie otyłym, z kompleksami i problemami to dość przykra perspektywa przyszłości. Wybór należy do nas.

Katarzyna Antos

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ