Demotywacyjne przekonania, które utrudniają odchudzanie

Demotywacyjne przekonania, które utrudniają odchudzanie

Ponad połowa polskiego społeczeństwa boryka się z nadwagą. Osób, które mają problem z utrzymaniem prawidłowej masy ciała, przybywa z roku na rok. Przedstawiamy demotywacyjne przekonania, które utrudniają odchudzanie.

Gdy dostrzegamy, że nie mieścimy się w stare ubrania, wstydzimy się pójść na plażę lub pokazać nago partnerowi przy pełnym świetle, rozpoczynamy odchudzanie. Niestety, nie każdemu wystarcza silnej woli i motywacji, by doprowadzić proces do końca i zmienić nawyki żywieniowe na zdrowsze.

Bez kawy nie funkcjonuję, kawy bez cukru nie wypiję

To jedna z wymówek, aby dalej spożywać cukier, który wcale nie jest potrzebny naszemu organizmowi. Po prostu zdążyliśmy się od niego uzależnić i bez niego przypominamy narkomana na głodzie. Chodzimy rozdrażnieni, boli nas głowa. Jednak trzeba przejść przez ten detoks, całkowicie zrywając z cukrem. Inaczej dalej będzie nas do niego ciągnęło i nie wykształcimy w sobie zdrowych nawyków żywieniowych. Zarówno kawę, jak i cukier można odstawić. Z czasem nauczysz się funkcjonować bez obu używek.

Do owsianki dodałam bardzo mało cukru

Jeśli już chciałaś jakoś nadać smaku owsiance, która notabene doskonale smakuje także solo, ugotowana na mleku, to trzeba było wkroić banana. Przynajmniej dostarczyłabyś organizmowi witamin i minerałów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania.

Tę potrawę musiałam trochę podsmażyć

Musiałaś, czy chciałaś, bo nie jesteś przyzwyczajona do jedzenia gotowanych posiłków bez dodatku tłuszczu? Pamiętajmy, że tłuste też uzależnia, bo nasz układ limbiczny to, co smaczne, a tłuste jest smaczne, traktuje jako formę nagrody.

Od pączków zjedzonych w tłusty czwartek się nie tyje

Tyje się od nich tak samo w każdy dzień roku. Gdy napchasz się tłustymi, słodkimi pączkami, faworkami i różami karnawałowymi, to zniweczysz efekt dotychczasowej diety i znowu będziesz narzekać, że musisz kupić większe spodnie.

Nie wypadało odmówić pysznego ciasta od teściowej

Jeśli nie masz w sobie silnej woli, to codziennie będziesz jadła słodkie. A to nie odmówisz teściowej, a to koleżance z pracy, a to swojej szwagierce. W rezultacie za miesiąc będziesz o 5 kg cięższa, wszystkie ubrania z szafy będą na ciebie za małe, a ty popadniesz w jeszcze większe kompleksy na temat budowy swojego ciała.

Cukier trzcinowy jest zdrowszy od białego

Owszem, dostarcza czegoś więcej poza pustymi kalorami, zawiera też minerały, ale dalej jest stosunkowo kaloryczny, uzależnia tak jak biały i jak zaczniesz coś nim dosładzasz, to będziesz to robić regularnie. Tak działa każde uzależnienie. Alkoholik powróci do picia, niezależnie od tego, czy poczęstujesz go wódką czy piwem.

Teraz słodzę tylko ksylitolem

Po co w ogóle słodzisz? Ksylitol także dostarcza kalorii, mniej, ale jednak. Nie sprawia jednak, że jesteś bardziej najedzona tym, co przed chwilą zjadłaś. Na dodatek może powodować skutki uboczne, w tym biegunki, tak jak każde substancje słodzące alternatywne dla cukru.

To ciasto nie tuczy, bo dodałam do niego stewię

Ale ciasto to nie tylko cukier, ale też tłuszcz i biała mąka, które dodajesz w procesie wyrabiania. Ponadto sama stewia jest mniej kaloryczna, ale jednak dostarcza kalorii organizmowi. Ponadto każde ciasto to dodatkowy posiłek, który nie zaspokaja głodu, nie dostarcza witamin czy minerałów, lecz tylko puste kalorie.

Wszystko jest dla ludzi, czasem muszę zjeść coś słodkiego

Musisz pamiętać, że cukier to uzależnienie. Gdy raz powrócisz do tego, co było twoim nałogiem, to znowu wpadniesz w jego szpony. Kobiety często odchudzają się bezskutecznie, bo często robią sobie takie wyjątki od diety, usprawiedliwiając się okresem, a potem wsuwają wszystko, co słodkie i niweczą efekty diety.

Zapraszamy do współpracy!

Biuro
ul. Żniwna 3, 45-763 Opole Tel: 789 419 820
© Copyright Leczenie Otyłości 2020