Jak łatwo jest utyć

165

Mimo że większość z nas raczej próbuje zrzucić kilogramy, jest też grupa osób którym sen z powiek spędza za niska waga. Niedowaga z reguły jest szkodliwa dla organizmu, więc należy poznać jej przyczynę. Gdy wykluczy się problemy chorobowe, założyć można iż wywołana jest wyjątkowo wysokim tempem metabolizmu. Istnieje kilka sposobów aby zdrowo i skutecznie przytyć. Po pierwsze należy zwiększyć podaż energii do organizmu. Przyjmuje się, że 1 kg tłuszczu to 9000 kcal. Aby zdrowo przytyć należy zwiększyć ilość dostarczanej energii o ok. 650 kcal dziennie. Pozwoli to na przytycie 1 kg w ciągu 2 tygodni. Jest to zdrowe tempo, które nie wyrządzi szkód organizmowi. Należy oczywiście unikać niezdrowego jedzenia, w szczególności smażonego czy fast-foodów. Posiłki powinno się jeść regularnie co 3-4 godziny, w 5 porcjach. Większość energii powinna pochodzić z węglowodanów, a dostarczane tłuszcze powinny być jak najwyższej jakości (oliwa z oliwek, tłuszcz z ryb morskich, orzechy są szczególnie polecane). Tego typu dieta powinna pozwolić na zdrowe przytycie. Należy pamiętać, że aby przytyć musimy dostarczyć do organizmu więcej kalorii niż spalamy. Jeżeli uprawiamy sport lub wykonujemy ciężką pracę fizyczną, należy odpowiednio obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne i do niego dodać odpowiednią ilość kalorii dziennie. Inne zapotrzebowanie na energię ma osoba wykonująca pracę biurową, a inną sportowiec czy pracownik fizyczny. Gdy mamy problem z przygotowaniem niektórych posiłków lub zwiększeniem ich kaloryczności, możemy wprowadzić do diety specjalne odżywki, tzw. gainery. Są to odżywki węglowodanowo-białkowe , łatwe do przygotowania i pozwolą nam na dostarczenie odpowiednio dużej dawki energii nawet gdy jesteśmy w biegu. Nie mogą one zastępować regularnych posiłków, ale stanowią dobre uzupełnienie diety, w szczególności sportowców. Proces przybierania na wadze najlepiej skonsultować z lekarzem i prowadzić go pod jego kontrolą.

Admin

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ