Dieta Dukana

552
dieta wysokobiałkowa

Dieta Dukana cieszy się ogromną popularnością wśród osób, które pragną pozbyć się zbędnych kilogramów. Choć stosując się do jej zaleceń, można osiągnąć spektakularne rezultaty, nadmiar białka może zaszkodzić organizmowi.

Twórca diety spotkał się z ostrą krytyką specjalistów. Osoby, które zajmują się odżywianiem, zarzucają mu, że promuje niewłaściwe nawyki. Dieta wysokoproteinowa wpływa niekorzystnie na funkcjonowanie organizmu.

Dieta Dukana – zagrożenia

Dukan zaleca zwiększenie spożycie białka i ograniczenie podaży tłuszczów oraz węglowodanów. Dietetycy uważają, że stosując się do wskazówek byłego lekarza, przyczyniamy się do uszkodzenia wątroby i nerek.

Skuteczne odchudzanie

Dieta Dukana charakteryzuje się wysoką skutecznością. Pozwala w krótkim czasie zrzucić zbędne kilogramy. Z przeprowadzonych badań naukowych wynika, iż proteiny należą do produktów niskokalorycznych. Organizm musi „zainwestować” swoją energię w przetwarzanie i wykorzystanie białka.

Jedzenie do syta

Były lekarz nie ograniczył liczby posiłków. Dukan uważa, że możemy jeść do syta pod warunkiem, że sięgamy po produkty wysokobiałkowe. Jeśli tuż przed snem dopada nas głód, powinniśmy sięgnąć po chudy nabiał.

Minimalna ilość płynów

Osoby, które decydują się na dietę Dukana, powinny pamiętać o dostarczeniu organizmowi odpowiedniej ilości płynów. Minimalne spożycie wynosi 1,5 litra dziennie. Jeśli nie będziemy pili wody, musimy liczyć się z tym, że dieta nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Przy niedoborze płynów odchudzanie przebiega wolniej.

Dieta Dukana – etapy

Dieta Dukana składa się z czterech etapów:

  1. fazy uderzeniowej

  2. fazy naprzemiennej

  3. utrwalenia efektów

  4. stabilizacji.

Fazy uderzeniowa i naprzemienna

Na początku kuracji odchudzającej należy spożywać: koninę, chudą wołowinę, indyka, kurczaka, dorsza, łososia, tuńczyka, sardynkę, makrelę, jajka i chudy nabiał. W fazie naprzemiennej do menu można włączyć warzywa. Jednego dnia spożywamy proteiny oraz marchew, fasolę itp., a nazajutrz ograniczamy się do produktów białkowych.

Faza utrwalania efektów

Faza utrwalenia efektów ma zapobiec efektowi jo-jo. Jeśli nie chcemy, żeby zbędne kilogramy powróciły do nas jak bumerang, powinniśmy kontrolować swoje menu. Długość fazy utrwalenia różni się u poszczególnych osób. Przyjmuje się, że na każdy stracony kilogram przypada 10 dni. Układając menu, warto pamiętać, iż raz w tygodniu należy spożywać wyłącznie proteiny. W fazie utrwalenia można włączyć do diety produkty pełnoziarniste oraz owoce. Należy unikać słodyczy i wysokokalorycznych dań, aczkolwiek raz w tygodniu można sobie pozwolić na ucztę.

Faza stabilizacji

Faza stabilizacji trwa do końca życia. Twórca diety zakłada, iż przez 6 dni w tygodniu możemy schlebiać podniebieniu, ale raz musimy ograniczyć się wyłącznie do białka.

Osoby, które pragną zrzucić zbędne kilogramy, powinny zgłosić się do dietetyka. Specjalista ułoży menu, uwzględniając zapotrzebowanie naszego organizmu oraz preferencje pacjenta. Choć dieta Dukana przynosi pożądane rezultaty, podczas rozkładu aminokwasów powstaje toksyczny amoniak, który może rozkładać nerki i wątrobę.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ